Krajinou Deštenska

Městečko Deštná leží 17 kilometrů severozápadně od Jindřichova Hradce, v nadmořské výšce 520 m n. m, v turistické oblasti Česká Kanada. Malebná a poklidná Deštná je nazývána městem dvou muzeí. Navštívit zde můžete Letecké muzeum a Provaznické muzeum Karla Klika. Město má dobré zázemí a výhodnou polohu pro pořádání zajímavých výletů do okolí. Mezi nejoblíbenější výletní cíle patří zámky Červená Lhota a Pluhův Žďár, hrad Choustník a historická města Jindřichův Hradec a Soběslav.

Mírně kopcovitý terén s pěknými výhledy do krajiny si skvěle užijete ze sedla elektrokola. Vyberte si některou z doporučených tras, šlápněte do pedálů a vydejte se na pohodovou vyjížďku jihočeskou krajinou. Doporučené okruhy vychází z Deštné a vždy se do ní také vracejí. Povrch je převážně asfaltový, jen výjimečně jsou tratě vedeny po zpevněných lesních či polních cestách. Tratě se vyhýbají hlavním silničním tahům, aby byl váš cyklistický zážitek co nejpříjemnější.

Z DEŠTNÉ NA HRAD CHOUSTNÍK
Trasa vychází z Deštné směrem na severozápad do místní části Lipovka. V následující obci Budislav se stáčí na sever a v obci Předboř již pokračuje po cyklistické trase č. 1183 do obce Choustník, odkud vás přímo k hradu Choustník dovede zelená turistická značka. Po prohlídce hradu se vraťte zpět do obce a následujte cyklistickou trasu č. 1172, nebo pokračujte po zelené do obce Mlýny. Z Mlýnů následujte červenou turistickou značku až do obce Třísklasovice, poté se dejte na východ po cyklistické trase č. 1183 až za obec Psárov, kde cyklotrasu opouštíte a pokračujete dál rovně na Bořetín a Mnich. Z Mnichu vás zpět do Deštné dovede cyklotrasa č. 1182.
Délka trasy: 33 km
Oblast: DEŠTNÁ - LIPOVKA - BUDISAV - CHOUSTNÍK - MLÝNY - TŘÍKLASOVICE - PSÁROV - BOŘETÍN - MNICH - DEŠTNÁ

Z DEŠTNÉ KRÁTKÝM OKRUHEM NA ZÁMKY PLUHŮV ŽĎÁR A ČERVENÁ LHOTA
Z Deštné se vydejte směrem na jihovýchod do obce Lodhéřov. V Lodhéřově, kde se kříží červená a zelená turistická značka, doporučujeme odbočit doleva a po zelené vyjet si na vyhlídku Čertův kámen. Dále projeďte Lodhéřovem a téměř na konci obce odbočte doprava na Studnice. Při vjezdu do obce objevíte kamenný kruh z menhirů. Dále pokračujte na severovýchod po cyklistické trase č. 32, která vás přivede do obce Pluhův Žďár, kde si můžete prohlédnout zámeček. Č. 32 následujte i k zámku Červená Lhota. Zpět do Deštné vás přivede cyklistická trasa 1182.
Délka trasy: 25 km
Oblast: DEŠTNÁ - LODHÉŘOV - ČERTŮV KÁMEN - STUDNICE - PLUHŮV ŽĎÁR - ČERVENÁ LHOTA - DEŠTNÁ

Z DEŠTNÉ DO KARDAŠOVY ŘEČICE
Z Deštné vyjeďte po cyklotrase č. 1182 kolem Červené Lhoty, a pak následujte cyklotrasu č. 32 až do Dírné. Z Dírné jeďte směrem na jih po cyklistické trase č. 1235, která vás dovede do Kardašovy Řečice. Odsud pokračujte na sever po cyklotrase č. 1170 do Pluhova Žďáru. Dále už po cyklotrase č. 32 až k rozcestí u autobusové zastávky, kde odbočíte doprava a pojedete přes Jižnou do Deštné.
Délka trasy: 27 km
Oblast: DEŠTNÁ - ČERVENÁ LHOTA - DÍRNÁ - KARDAŠOVA ŘEČICE - PLUHŮV ŽĎÁR - DEŠTNÁ

Z DEŠTNÉ DO NOVÉ VČELNICE
Z Deštné se vydejte na severovýchod po cyklotrase č. 1182 do obce Světce a zde odbočte doprava na cyklotrasu č. 1239, která vede přes Horní Radouň, Dívčí Kopy a Žďár až do Nové Včelnice. Z Nové Včelnice se vracejte zpět na západ, projeďte kolem železniční stanice Nová Včelnice a po překročení hlavní silnice pokračujte na rozcestí doprava na Okrouhlou Radouň, Horní Radouň a dále na sever přes Starý Bozděchov a Bukovku, kde se napojíte na cyklistickou trasu č. 1215, která vás přivede do obce Mnich. Odsud jeďte na jihovýchod po cyklotrase č. 1182 zpět do Deštné.
Délka trasy: 36 km
Oblast: DEŠTNÁ - HORNÍ RADOUŇ - DÍVČÍ KOPY - ŽĎÁR - NOVÁ VČELNICE - OKROUHLÁ RADOUŇ - BUKOVKA - MNICH - DEŠTNÁ

Z DEŠTNÉ DO JINDŘICHOVA HRADCE
Z Deštné se vydejte na severovýchod po cyklotrase č. 1182 do obce Světce, a zde odbočte doprava na cyklotrasu č. 1239, která vás přivede do obce Horní Radouň. Odsud pokračujte po vedlejší silnice vedoucí napravo od hlavní stále na jih. Minete Okrouhlou Radouň projedete Kostelní Radouň a Dolní Radouň. Odsud pokračujte po červené turistické značce, kolem rybníků Fejrar a Velký Hroch do Radouňky, odkud vás do centra Jindřichova Hradce přivede cyklistická trasa Nežárka. Odsud pak následujte červenou turistickou značku, která vás povede z Jindřichova Hradce, kolem letiště až do Děbolína, kde se můžete vyjet podívat na rozhlednu Rýdův kopec, a pak z Děbolína pokračovat dále po cyklistické trase č. 1148 přes Velký Ratmírov do Studnice. Zde se napojíte na cyklotrasu č. 32, která vede přes Pluhův Žďár k zámku Červená Lhota. Odsud se vydejte na severovýchod po cyklotrase č. 1182 zpět do Deštné.
Délka trasy: 49 km
Oblast: DEŠTNÁ - SVĚTCE - HORNÍ RADOUŇ - KOSTELNÍ RADOUŇ - JINDŘICHŮV HRADEC - VELKÝ RATMÍROV - PLUHŮV ŽĎÁR - ČERVENÁ LHOTA - DEŠTNÁ

Kde si elektrokolo vypůjčím?

Elektrokola jsou k vypůjčení na Městském úřadě v Deštné. Mimo otevírací dobu úřadu půjčování zajišťuje Provaznické muzeum, které sídlí naproti.
Městský úřad Deštná
nám. Míru 65, Deštná
Více informací na tel.: +420 723 734 612, mesto@destna.cz, www.destna.cz

Po, St:       7.00 - 16.30 h
Út, Čt:       7.00 - 15.00 h
Pá:            7.00 - 14.30 h

Mimo otevírací dobu úřadu půjčování zajišťuje