Krajinou Vodňanska

Poznejte krásy Vodňanska za řídítky elektrokola! Žádný kopec není překážkou, je jen na vás, jak dlouhou cestu si zvolíte, nebo zda využijete některou z námi nabízených tras. S možností dojezdu až 100 km (v závislosti na stylu jízdy, váze jezdce a terénu) se nemusíte bát o vybití baterií, stačí šlápnout do pedálů a motor se postará o ostatní.

DO SUDOMĚŘE, PUTIMI A CHVALETIC
Trasa vychází z Vodňan z náměstí na západ po cyklistické trase č. 1073 přes obce Krašlovice, Křtětice, Kloub, Radany, tvrz Božovice, Humňany a Ražice. Z Ražic se pokračuje po cyklotrase č. 1043 k památníku bitvy u Sudoměře.  Od památníku cestou zpět po cyklotrase č. 1045, před obcí Lhota u Kestřan se odbočí doprava na turistickou zelenou (současně cyklotrasu Otavská) a po ní až do Putimi k soše Švejka.  Odtud po cyklotrase č. 1257 až k železniční zastávce Heřmaň.  Zde se pokračuje stále rovně podél kolejí chatovou osadou. Pak se naváže na cyklotrasu č. 1147, po ní přes Maletice a Myšenec k železničnímu přejezdu před Protivínem. Na přejezdu rovně směrem na obec Bor, Chvaletice a Radčice. Zde se napojí na cyklotrasu č. 1259 kolem Louckého mlýna a po ní se dojede až na vodňanské náměstí.
Délka: cca 48,5 km
Trasa: VODŇANY – KRAŠLOVICE – KŘTĚTICE – KLOUB – RADANY – TVRZ BOŽOVICE – HUMŇANY – RAŽICE -  PAMÁTNÍK BITVY U SUDOMĚŘE – PUTIM – MALETICE – MYŠENEC – BOR – CHVALETICE – RADČICE - VODŇANY

NA ZŘÍCENINU HRADU HELFENBURK
Trasa č. 1099 vede z Vodňan přes Chelčice. Za vesnicí odbočit vpravo po trase 1089 přes Dlouhou Ves, dále pořád rovně přes Malý Bor. Zde navázat na trasu č. 1110 přes Protivec až do Strunkovic nad Blanicí, za náměstím odbočit vpravo směr Dvorec, Dubská Lhota, Dub, přes Javornici na Helfenburk. Z Helfenburku pokračovat přes Krajníčko do Bavorova po trase č. 1112. Z Bavorova vede trasa 1075 přes Bavorovské a Libějovické Svobodné Hory, Křepice, Stožice až do Vodňan.
Délka: cca 42 km
Trasa: VODŇANY – CHELČICE – DLOUHÁ VES – MALÝ BOR – PROTIVEC – STRUNKOVICE NAD BLANICÍ – DVOREC – DUBSKÁ LHOTA – DUB – JAVORNICE – HELFENBURK – KRAJNÍČKO – LESKOVEC – BAVOROV – BAVOROVSKÉ SVOBODNÉ HORY – LIBĚJOVICKÉ SVOBODNÉ HORY – KŘEPICE – STOŽICE - VODŇANY

ZA KROKODÝLY DO PROTIVÍNA
Z Vodňan po trase č. 1080, před Strpským rybníkem zabočit vlevo a jet rovně do Číčenic. Dále pokračovat do Záboří, Krče, zabočit NS Zelendárky vlevo do Bečelova. Pak zabočit vpravo po trase č. 1091 přes Novou Ves u Protivína až do Žďáru. Odtud odbočit za rybníkem vlevo, projet kolem Žďárských chalup, odbočit vpravo, podjet hlavní silnici směr Myšenec. Tam pokračovat vlevo po trase č. 1146 až do Protivína. Zde se vydat po trase č. 1075 až do Vodňan.
Délka: cca 35 km
Trasa: VODŇANY – ČÍČENICE – ZÁBOŘÍ – KRČ – ZELENDÁRKY – NOVÁ VES U PROTIVÍNA – ŽĎÁR – MYŠENEC – PROTIVÍN - VODŇANY

DO LIBĚJOVIC NA ZÁMEK
Z Vodňan po trase č. 1099 přes Chelčice, Truskovice, před Lomcem odbočit vpravo (pořád trasa č. 1099) do Krtel, u Setuně zabočit vlevo a jet lesem až do Kratochvíle. Odtud po trase č. 1088. Dále pokračovat cca 2 km po hlavní silnici kolem Netolic, na konci města odbočit vlevo směrem Hradiště. Pak pokračovat cca 500 m po trase č. 1089 B, na křižovatce odbočit vlevo na trasu č. 1089 C. Nezapomenout odbočit vlevo na č. 1089 na Lomec. Zde po Zeyerově stezce pokračovat po turistické modré značce až do Libějovic k Novému zámku. Po hlavní silnici sjet z kopce kolem Starého zámku do vsi, za hospodou odbočit vlevo do Hvožďan a pokročovat po č. 1221 do Vodňan.
Délka: cca 29,3 km
Trasa: VODŇANY – CHELČICE – TRUSKOVICE – KRTELY – SETUŇ – KRATOCHVÍLE – NETOLICE – HRADIŠTĚ – LOMEC – LIBĚJOVICE – HVOŽĎANY – ÚJEZD - VODŇANY

RYBÁŘSKÝ OKRUH
Obousměrná trasa byla vytyčena s cílem ukázat krajinu Vodňanska ve všech jejích přírodních i historických rozmanitostech s důrazem na rybníkářskou a rybářskou tradici. Její jižní směr (méně náročná varianta) míří přes obce Újezd a Hvožďany do místa zvaného Na Lázni v katastru obce Chelčice, odkud se pokračuje do Libějovických Svobodných Hor. Stezka poté nabírá severní směr do Křepic a z rozcestí ve Vodňanských Svobodných Horách do osady Pražák. Závěrečný úsek se proplétá mezi vodňanskými rybníky a mlýny zpět do Vodňan.
Délka: cca 20 km
Trasa: VODŇANY - ÚJEZD – HVOŽĎANY – LIBĚJOVICE – CHELČICE – LIBĚJOVICKÉ SVOBODNÉ HORY – KŘEPICE – VODŇANSKÉ SVOBODNÉ HORY – PRAŽÁK – VODŇANSKÉ RYBNÍKY - VODŇANY

Kde si elektrokolo vypůjčím?

Informační centrum Vodňany
náměstí Svobody 18, Vodňany
Více informací na tel.: +420 383 384 934, info@vodnany.cz, www.infocentrumvodnany.cz