Startovním místem této úzkorozchodné železnice je město Jindřichův Hradec, odkud vychází dvě tratě: jedna severním směrem do Obrataně a druhá na jih do Nové Bystřice. Provoz Na této trati byl provoz zahájen roku 1897. Vláček na své cestě projíždí samotným srdcem České Kanady. Z okna se tak pasažérům naskytne překrásný pohled na zdejší panenskou přírodu. Malebná nádražíčka a zastávky decentně ukryté před shonem dnešní doby v lesním tichu jen podtrhují romantiku cesty. Mezi ty nejkrásnější patří například lesní zastávka Kaproun. Pro návštěvníky se také pravidelně konají nostalgické jízdy parním vláčkem, z nichž některé bývají zpestřeny doprovodným programem. Po kolejích o rozchodu 760 mm jezdí po celý rok i pravidelná osobní doprava. Zájemci o historii trati si v Nové Bystřici mohou prohlédnout Regionální úzkokolejné muzeum.
Zajímavost
Jste-li velcí železniční nadšenci, jistě vás zaujme možnost rekreačního ubytování v apartmánech v nově zrekonstruovaných budovách nádraží Střížovice, Hůrky, Kunžak-Lomy, Albeř a Nová
Bystřice. Vlaky jezdí právě tak často, abyste je mohli využít při svých výletech a přitom jste nebyli rušeni v odpočinku. Navíc máte výhodu – vlak vám zastaví přímo u prahu.